Sista helgen i februari 2011!

Tjenare gott folk!
Skön helg har det varit även fast den inte är slut än. Inser mer och mer att Sverige är ett för jävla bra land på alla sätt och vis. Visst har vi dåliga sidor som måste förbättras men har svårt att tro att det finns något annat land med färre dåliga sidor än oss.

Iaf åter till helgen :) Igår var jag på en liten fest hos en som fyllde arton, riktigt trevligt var det att vara ute och träffa folk. Men lite tråkigt bara att det var typ samma folk som alltid.. Iaf så idag dagen efter gick jag upp kl 10 för att gå på stämma med Moderata Ungdomsförbundet Västernorrland. Var lite sliten imorse och så men det var roligt att komma ifrån huset och va med på det. För er som aldrig varit på en stämma eller varit med i nåt parti rekomenderar jag det starkt! Jag är inte jätte politiskt engagerad eller lägger så jätte mkt tid på det men när jag väl gör det är det alltid kul. Är man inte med och testar på något sånt här går man faktiskt miste om nåt livet :) Så ett tips till alla gå med i Muf eller i vilket ungdomsparti som helst, men muf är ju det bästa ;) och nej vi är inte överlägsna eller dryga som vissa tror utan vi är bara trevliga och öppna människor! :D Tiden då muf bara var bortskämda slynglar är dessutom förbi ;)

Aja nu ska jag snacka lite om framtiden! Ikv ska jag bara vara hemma och slappa. Känner mig sliten så det blir väl kanske lite melodifestivalen eller nåt annat lättsamt på tvn.

En sak som jag stör mig på:

Folk som försöker prata en annan dialekt än vad ens egen dialekt.

En sak som är härlig:

Riktig norrländsk dialekt är ju förjävla skön!! Önskar nästan att Sundsvalls dialekten var lite mer lik den, så himla underbar! :D
Erik bengtzboe var bland annat på stämman om hade ett fint tal om frihet :)
Peace to the out!

Kommentarer
Postat av: Camilla!

sv: Jag är 17 :) Men jag läser en kurs där vi blandar och provsmakar drinkar, så fick mina föräldrar skriva under att jag får lov att dricka alkohol, så fick jag skolans tillstånd att provsmaka alkoholdrycker, om det hade med barteknik-kursen att göra ;) haha, dryg förklaring!

2011-02-26 @ 22:04:30
URL: http://lifeintechnicolor.webblogg.se/
Postat av: Amanda

svar: Okej, kul :). Jag åker med YFU!

2011-02-27 @ 09:41:54
URL: http://amandasusa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

SV: haha aah det är sant! :)

dock kan det ju hända vem som helst att familjen gör nått mot en tyvär.. men får hoppas att organisationen man har hjälper en om man behöver hjälp och inte bara struntar i en och hotar med att skicka hem! :)

2011-02-27 @ 18:16:05
URL: http://alexandrieah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0