Snappt inlägg!

Hallå hallå!


Igår hade jag en soft liten hemmafest med ett gäng kompisar och icke kompisar, i vilket fall så var det rätt så trevligt (inte super trevligt som det brukar kunna vara ibland). "Fester" är för mig en stund då jag verkligen mår bra och har det trevligt, en höjdpunkt helt enkelt, jag är övertygad om att det är bra många fler än jag som tycker det.

...Och då undrar jag ju hur det kommer bli borta i USA, av alla "utbytesbloggar" som jag läst så har jag inte hittat nån som varit ute och festat?? :o (tro inte jag är värsta alkisen nu bara för att jag haft ögonen öppna)
...Och precis som jag skrev ovan så är det ett tillfälle i vardagen som jag värderar högt... undra hur ett år skulle bli utan det och så får man höra från alla 18 åriga kompisar där hemma som är ute på krogen och lever sina liv. Visst dom får ju inte uppleva ett helt nytt land och en helt ny kultur men ändå... Är lite orolig bara :/
Avslutar inlägget med en grymt bra låt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Av det jag läst har dom flesta typ varit rädd för att bli tvugna att avbryta för att dom festar, men det beror nog på hur områdesrepresentanten (stavade jag det där rätt? :p) är.

2011-01-10 @ 16:25:01
URL: http://carlooos.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror inte du behöver oroa dig, du har hela livet framför dig som du kan gå på krogen när du kommer hem liksom. Tro inte att allt sånt försvinner när du kommer hem heller precis haha, men om du vill offra det för ett år i usa så visst...

2011-01-10 @ 20:20:24
Postat av: My

Jag känner bara att här i USA är det inte värt risken att festa. Tänk om dom komemr på en och så blir man hemskickad, men det är bara vad jag tycker.



Visst kan det vara jobbigt att höra när kompisarna där hemma går ut och festar och har roligt, men jag vet att jag kommer kunna göra det när jag kommer hem igen ;) Och festerna är inte roligare året du är borta än när du är hemma igen ;) Och dina vänner får inte uppleva ett otroligt roligt & lärorikt utbytesår som vi får :)



Fråga flera frågor om du har fler på min blogg, om du vill ha svar på någre ;) Jag svarar gärna :)



ha det så bra!



Mvh My

2011-01-11 @ 05:06:51
URL: http://myusa.webblogg.se/
Postat av: Johana

Alltså jag känner igen mig sjukt mycket, jag vill åka so bad men inte missa allt här hemma :(

2011-01-12 @ 10:20:04
URL: http://johanafredin.blogg.se/
Postat av: Katt

Tror det också beror helt på vad man får för typ av kompisar där borta.. Det kanske blir jobbigt om alla där nere också festar, eller hur? Men om det inte är en sån kultur, uten mer en "vi ser film och käkar chips", så blir det ju enklare.

Seeen, fatta jobbigt att sluta röka! :/

Postat av: Fritiof

Tyvärr måste jag säga att fester är inte samma sak här som hemma... Visst det finns riktiga röjfester, men det är inte värt att riskera att gå på de så man kanske blir hemskickad. Men de flesta "festerna" här är absolut alkoholförbud, startar runt 7 och slutar runt kl 11... Men om det är nice folk där så är det kul ändå! ;)

2011-01-18 @ 17:36:48
URL: http://usafrillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0