Easy A

Hallå hallå!
Har nu bestämt mig att jag ska ta och se en hel del amerikanska high school filmer i väntan på mitt utbytesår! :)
Ikväll såg jag denna lilla film, Easy A! Jag kommer tyvärr inte berätta vad filmen handlar om utan bara vad jag tycker om den. Så för er som vill veta vad den handlar om klicka här.
Förväntningar: Jag förväntade mig att filmen skulle ha en liten töntig kärleks historia på ett fantasi high school borta i USA som alla andra high school filmer har. Eftersom det handlar om en tjej så trodde jag att den skulle vara löjlig och flickig
Vad jag tycker: Filmen var inte alls flickig eller sliskig som denna gener brukar vara utan den var rätt så rolig och smart på något vis. Jag fick se en ny sida av high school som jag aldrig sett i filmer (behöver inte vara en verklig bild). Emma Stone som är huvudrollen var perfekt! Och sentimental som jag är så tycker jag att filmen var riktigt fin och hoppfull.
Slutsats: Filmen får av mig högsta möjliga poäng. Kan vara för att jag inte hade några förväntningar och att den överraska mig men kan även vara för att det är en underbart bra film.
OBSS!! Nu ska ni INTE ha för höga förväntningar bara för att jag gillade den utan gå in som att det är en helt vanlig film som kommer ni som vill se den nog att gilla den ;)
Peace out!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ååh ska oxå se den snart :D Älskar High school filmer haha :) Har du sett john tucker must die? Lite tjejig kanske menmen ;)

2011-01-06 @ 12:21:40
URL: http://vickanusa.blogg.se/
Postat av: Tobias

Tja, ska också åka som utbytesstudent till usa 2011. Länka? :D

2011-01-08 @ 02:52:11
URL: http://tobiasintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0