Tiden snurrar på


Tjenare! :D

Ännu en helg har nu passerat och USA året närmar sig med stormsteg! Jag har också nu bestämt mig för att försöka leva mer i nuet än att längta efter nästa år men måste faktiskt erkänna att det är ganska svårt.

Jag står dessutom nu inför ett ganska stort dilemma/val, jag spelar ju fotboll i ett väldigt seriöst lag. Jag har inte kommit in än utan är på en slags prövotid och jag är inte säker på att jag vill komma in ens. De positiva sakerna med att börja i det laget är att det är ett bra lag. Jag kommer få möta Sveriges bästa junior lag och vi kommer träna på Sundsvalls bästa planer. Jag kommer få pengar av laget till skor och träningskläder (mellan 2000-5000kr). Jag har rätt många kompisar som spelar där och det är ett roligt gäng. De lite mindre positiva sakerna är att det tar upp grymt mycket tid. Som det ser ut nu kommer jag hem varje vardag runt halv 7 för att jag har fotboll direkt efter skolan. Fotbollen låser en från att göra en massa andra saker, har i princip ingen fritid på veckodagarna. Man kan inte heller bara ta ledigt en helg och dra upp till fjällen ifall vi har fotboll då. Jag skulle även vilja skaffa ett litet jobb så jag kan dra in lite pengar till sommaren men det finns ingen tid för det ifall jag stannar/börjar i det här laget. Jag skulle vilja åka på p&l eller tågluffa i sommar men vi har bara max 2 veckor ledigt då från fotbollen så det blir isf svårt(kan iofs lösa det genom att sluta med fotbollen lite tidigare innan USA resan, ska ju ändå sluta nån gång innan USA).

Om jag inte kommer med i det här laget eller väljer att inte börja så finns det ju andra lag jag kan spela med så jag kommer ju inte sluta spela för jag älskar ju sporten. Men det finns dock inget lag som är lika bra som detta.

Känns skönt att ha skrivit ner det här för det är verkligen något som tynger mig just nu. Får se om en månad hur det blir för då är allt bestämt.

(En bild på mig och joel från nyårs firandet)

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hmm, svårt val där du.. Men jag tycker du borde ta chansen ;) Vem vet när du får en sån här chans igen liksom? :) Och dessutom, om du inte trivs med det sen kan du väl bara hoppa av? :)



Vad för kamera ska du köpa? :) Jag vet inte om jag ska köpa Nikon L100 eller en mindre som får plats i fickan, men man vill ju ha så bra bilder som möjligt där borta! Dessutom, vi kommer ju få åka till Times Square i New York också, vilket är mitt absoluta drömresemål, och då vill man självklart ha bra bilder! Lite bestlutsångest :(

2011-01-30 @ 15:05:20
URL: http://missduchess.devote.se
Postat av: Madde

Haha, ja, jag älskar den videon! Man får sån himla fight-känsla av den!



Okej, jo det är klart :) Men jag har hittat en Nikon L100, begagnad, för 1100 som jag starkt funderar på att köpa! Den tar ju sjukt bra bilder, och 1100 är ju inte spec dyrt för den :) Dessutom ingick kameraväska till den, awesome! :)

2011-01-30 @ 22:28:10
URL: http://missduchess.devote.se
Postat av: Anna

Jag ska också åka till usa efter sommaren och jag känner typ precis som du. Tränar flera gånger i veckan, går i skolan, försöker hinna plugga och träffa vänner plus att jag gärna vill ha ett extra jobb så jag kan tjäna ihop lite pengar till sommaren och till usa. Men det går bara inte ihop. Fast jag tänker inte sluta träna för det älskar jag. Om dygnet hade flera timmar kanske allting skulle gå ihop! =)

Hoppas det löser sig!

2011-01-30 @ 22:51:16
URL: http://prepared.devote.se
Postat av: Madde

Sv; Japp, det kan jag :) Så då kan jag ju videoblogga i USA ;D

2011-01-31 @ 20:33:02
URL: http://missduchess.devote.se
Postat av: Madde

Sv; Haha det blir ju roligare för familjen här hemma också att se en live :) om man inte hinner ´prata i Skype jämt ;)

Haha, vet dock inte vad jag ska ta och säga näe jag gör live-inlägg xD

2011-02-01 @ 08:36:54
URL: http://missduchess.devote.se
Postat av: ellen

hejjj, lust att byta länkar? :) vilken organisation åker du med btw?

2011-02-17 @ 18:24:23
URL: http://ellleneklof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0